جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:
هر ساله افرادی زیادی بینی خود را عمل می کنند تا شکل بینی خود را اصلاح کنند, این افراد جراحی بینی را به خاطر هدف های گوناگونی انجام می دهند که متداول ترین آنها عبارت است از بهبود فرم و عملکرد صورت , برطرف کردن مشکلات تنفس بینی, ناهنجاری‌ ها و آسیب های بدو تولد، یا برطرف کردن چین و چروک های بینی در افراد پیر. به نکته مهمی که باید در جراحی بینی توجه کرد این است که اگر جراحی بینی توسط یک پزشک متخصص انجام نشود ممکن است مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

بوتاکس از یک نوروتوکسین ساخته شده است که توسط کلستریدیوم بوتولینیوم بدست می‌آید. بوتاکس یکی از مؤثرترین روش‌ها در برطرف کردن چین و چروک پوست است که از طریق فلج کردن موقت عضلات، اثر می‌کند.

بعد از تزریق بوتاکس شما زیبا و جوان خواهید شد ، البته مرکزی که در آن تزریق بوتاکس را انجام می دهید باید از نظر امکانات و اعتبار پزشکی دارای تاییدیه باشد ، به هیچ عنوان بوتاکس را در آرایشگاه ها و مکان هایی غیر از کلینیک های زیبایی انجام ندهید ، زیرا علاوه بر خطرات بهداشت ممکن است با تزریق بوتاکس منقضی شما دچار عوارض جبران ناپذیری بشوید.

بعد از تزریق بوتاکس بیشتر ‌ حرکات صورت از جمله حرکات احساسی‌ و عاطفی صورت  شما تحت تاثیر این ماده قرار گرفته  و  توسط عضلاتی که درست زیر پوست قرار دارند تحریک می شوند ، بعد از مدتی کنترل عصب هایی که در آن بوتاکس تزریق شده است از دست شما خارج می شود و در واقع نمی توانید به شدت گذشته اخم کنید و یا لبخند های عمیق بزنید ، این ضعف عضلانی باعث می شود تا عصب های شما تحریک پذیری کمتری داشته باشند و انقباضات غیر ارادی کمتری را تجربه کنند ، زمانی که شما به صورت غیر ارادی اخم نکنید و عضلات شما دچار انقباض نشود ، در نتیجه پوست شما ترمیم شده و خطوط سطحی آن عمیق نمی شود .باید بدانید که  فعالیت و انقباض بیش از اندازه ی  عضلات است که باعث بوجود آمدن خطوط افقی و عمودی  در صورت می شود.  به طور کلی کار بوتاکس از فلج کردن و از کار انداختن  موقت ماهیچه های عصبی در نواحی مختلفی است که مستعد چین و چروک خواهند بود .

بعد از تزریق بوتاکس ممکن است سردرد، کبودی و درد در محل تزریق رخ دهد که امری طبیعی است و پس از چند روز برطرف می‌شود. از کاربردهای عمده تزریق بوتاکس می‌توان موارد زیر را نام برد:

– برطرف کردن افتادگی پلک و اسپاسم عضلات چشم
– برطرف کردن چین و چروک پوست
– برطرف کردن تعریق نواحی مختلف بدن نظیر؛ کف دست و زیر بغل و غیره
بوتاکس بعد از تزریق باعث
از بین رفتن  خطوط اخم   موجود در پیشانی و دور چشم ها می شود.
باعث از بین رفتن خطوط خنده ی ناحیه صورت می شود.
بوتاکس می تواند تاثیرات به سزایی در محو و برطرف کردن چین و چروک کنار چشم داشته باشد .
بوتاکس باعث از بین بردن چین وچروک بین ابروها می شود.
بوتاکس در از بین بردن چین و چروک گردن نیز موثر خواهد بود.
این ماده ی موثر و مفید می تواند در محو و بهبود ظاهری خطوط افقی پیشانی تاثیرات چشمگیری داشته باشد.
البته تزریق بوتاکس در بسیاری از موارد  برای بالا بردن نسبی ابروها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
با تزریق در خطوط خنده باعث کاهش نمایش لثه در هنگام خندیدن خواهد شد.
از مزایای دیگر بوتاکس هم بدانید:
بوتاکس برای درمان میگرن و سردرد های عصبی موثر است
طبق تحقیقات به عمل آمده بوتاکس ضد سرطان است
بوتاکس یکی از بهترین مواد برای از بین بردن سرطان است زیرا سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار می دهد و کمتر از بقیه مواد سمی است.همچنین عوارض جانبی کمتری دارد و از نظر هزینه مناسب تر است.

بوتاکس ضد افسردگی است

 

مزایای لیزر موهای زائد

از مزایای لیزر موهای زائد اینست که روشی غیر تهاجمی است و موجب کاهش همیشگی مو ها خواهد شد. با لیزر می‌توان موهای زائد را برای همیشه از بین برد و افراد با پوست تیره و یا روشن می‌توانند از این شیوه برای رفع موهای زائد خود بهره گیرند.

دیگر مزایای لیزر موهای زائد اینست که انجام این عمل نیازی به بستری فرد ندارد و او می‌تواند پس از انجام لیزر کارهای روزانه را از سر گیرد. لیزر موهای زائد در مقاسیه با شیوه‌ های سنتی، درد کمتری دارد و احتمال زخم شدن و تغییر رنگدانه بسیار کم است. این روش اثر بخشی بالایی دارد. بسته به منطقه بدن به سرعت قابل انجام است و برای دیدن نتیجه آن نیاز به زمان نیست و به سرعت قابل مشاهده است. پس از انجام لیزر نیاز نیست داروی خاصی مصرف شود.

تصویر مرتبط

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه‌جویی در زمان
لیزر درمانی روشی سریع و ایمن است و علت اینکه اکثر افراد لیزر درمانی را به سایر روش های رفع موهای زائد ترجیح می دهند، بخاطر صرفه جویی در زمان است و شما دیگر مجبور نخواهید بود، ساعت های طولانی برای رفع موهای زائد بدن خود صرف کنید. در هر فرآیند رفع موهای زائد با لیزر؛ حدود ۵۰ تا ۹۵ درصد موهای زائد برای مدت طولانی از بین می رود.

هنوز روشی که بتواند موها را به طور کامل و به طور دائمی از بین ببرد وجود ندارد، اما لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین ترین و موثرترین روش ها برای لیزر موهای زائد است، که موها را به مدت طولانی از بین می برد و شما بسیارکمتر نیاز به اصلاح موهای خود خواهید داشت.

صرفه‌جویی در هزینه رفع موهای زائد
شاید در ابتدا هزینه های لیزر درمانی؛ از نظر برخی افراد هنگفت به نظر برسد و افراد برای هزینه دچار تردید شوند. هزینه ها بستگی به تعداد جلسات درمان دارد، هرچه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه درمان هم بیشتر خواهد بود.{ مرکز لیزر اکسیر با دارا بودن مجهزترین و به روزترین دستگاه های لیزر الکساندرایت  با کمترین تعداد جلسه  و قیمت نسبت به …  }همچنین اگر از زاویه دیگر نگاه کنیم به علت اینکه نتایج لیزر بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود هزینه ی آن قابل توجیه است و شما هزینه ای صرف ریش تراش، کرم های موبر و اصلاح و موم نخواهید کرد.

 

تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و جراح بینی در این رابطه گفت:
اکثر مشکلات زیبایی که در بینی وجود دارد در قسمت های استخوانی و غضروفی بینی میباشد که این مشکلات صرفاً با عمل جراحی زیبایی بینی اصلاح می شود و لیزر هیچ تاثیری در رفع این مشکلات ندارد.در واقع تاثیر لیزر در درمان مشکلات پوستی می باشد و لذا در زیبایی بینی هیچ نقشی ندارد.

آیا دستگاه هایی که تحت عنوان کوچک کننده بینی در بازار عرضه می شود تاثیری در زیبایی بینی دارند ؟


همانطور که گفتیم ، مشکلات غضروفی و استخوانی بینی صرفاً با عمل جراحی و تکنیکهای متعددی که در حین عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد اصلاح می شوند وبا تغییر شکل قسمتهای استخوانی و غضروفی که در حین عمل جراحی داده میشود زیبایی بینی حاصل میشود.لذا تبلیغاتی که در مورد کارایی این دستگاه ها در کوچک کردن و زیبایی بینی وجود دارد ، کاملاً نادرست و صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند.

در چه مواردی از غضروف گوش یا دنده برای عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می شود؟
در مواردی که غضروف های جراحی بینی  در عمل های جراحی زیبایی قبلی بینی آسیب دیده یا بیش از حد برداشته شده اندو یا افرادی که سابقه عمل جراحی بینی در گذشته نداشته اند و لی مقدار غضروف های بینی بطور مادرزادی جهت عمل جراحی زیبایی بینی کم باشد ممکن است مجبور به استفاده از غضروف های گوش یا دنده جهت بازسازی و اصلاح مشکلات ایجاد شده در بینی باشیم.اگر میزان غضروف مورد نیاز کم باشد از غضروف گوش استفاده میکنیم ولی اگر مقدار بیشتری غضروف نیاز داشته باشیم از دنده استفاده میکنیم.

همچنین بخوانید :  خطرات ناشناخته لیزر موهای زائد
همچنین محلی که غضروف در بینی مورد نیاز هست نیز در انتخاب محل برداشتن غضروف از گوش یا دنده نقش دارد.لازم به ذکر است که استفاده از غضروف افراد دیگر هیچ نقشی در عمل جراحی زیبایی بینی ندارد چون پس از مدتی جذب خواهد شد.یکی از شایع ترین علت های برداشتن بیش از حد غضروف ها در عمل های جراحی بینی، این برداشت نادرست است که بینی هر چقدر کوچک تر شود زیباتر می شود.در صورتی که زیبایی بینی از دید جراح پلاستیک به معنی حفظ تناسب قسمت های مختلف بینی با هم و حفظ تناسب بینی با قسمت های دیگر صورت می باشد.

آیا انجام عمل جراحی زیبایی بینی همزمان با اصلاح انحراف بینی قابل انجام است؟
انحراف بینی به علت انحراف در قسمت استخوانی بینی و یا انحراف در قسمت غضروفی بینی مخصوصاً غضروف دیواره یا سپتوم بینی می باشد که هر دو می توانند در حین عمل جراحی بینی اصلاح شوند.

چرا عمل جراحی بینی در افرادی که بینی گوشتی دارند نسبت به افرادی که بینی استخوانی غضروفی دارند نتیجه ضعیف تری دارد؟ بینی گوشتی به این معناست که پوست بجای اینکه ضخامت نرمال داشته باشد،بیش از حد ضخیم است و چون اکثر تکنیک هایی که در عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد جهت اصلاح بدشکلی های استخوان و غضروف میباشد،لذا نتیجه عمل در بینی های گوشتی ضعیف تر میباشد.

نتیجه تصویری برای جراحی بینی با لیزر

البته تکنیک هایی وجود دارد که تا حد امکان به این پوست ضخیم شکل دلخواه داده شود تا ظاهر بینی زیباتر شود.

یک اشتباه رایجی که در عمل جراحی بینی های گوشتی میشود، برداشتن بیش از حد بافت های غضروفی و استخوانی بینی به خیال کوچک تر شدن بینی میباشد که نه تنها بینی زیباتر نخواهد شد بلکه پوست ضخیم در این افراد بی حالت تر خواهد شد و از اول بدتر میشود.

  • ۹۸/۰۴/۲۳
  • sahab sahab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی