جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:
هر ساله افرادی زیادی بینی خود را عمل می کنند تا شکل بینی خود را اصلاح کنند, این افراد جراحی بینی را به خاطر هدف های گوناگونی انجام می دهند که متداول ترین آنها عبارت است از بهبود فرم و عملکرد صورت , برطرف کردن مشکلات تنفس بینی, ناهنجاری‌ ها و آسیب های بدو تولد، یا برطرف کردن چین و چروک های بینی در افراد پیر. به نکته مهمی که باید در جراحی بینی توجه کرد این است که اگر جراحی بینی توسط یک پزشک متخصص انجام نشود ممکن است مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

برای اینکه بتوانید بهترین بهترین کرم صورت بعد از میکرونیدلینگ را برای پوست خود پیدا کنید، بهترین انتخاب مشورت با پزشک تان است. او بهتر از هر کسی درباره این موارد اطلاعات دارد و می تواند آنها را با توجه به ویژگی های پوست شما در اختیار شما نیز بگذارد. در اینجا اطلاعاتی کلی درباره این کرم ها به شما می دهیم ولی باز این موارد شما را از مشورت با پزشک بی نیاز نمی کند.

محصولاتی که دارای غلظت بالایی از عوامل رشد هستند بیشتر از هر چیزی به روند بهبود پوست شما بعد از میکرونیدلینگ کمک می کنند. این محصولات به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی می توانند پوست شما را زودتر ترمیم کنند. بعد از درمان برای یک روز بهتر است از عوامل رشد، آمپول تنساژ (Tenغیر مجاز می باشدe) و یا PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) استفاده کنید. بعد از یک روز مرطوب کننده سبک و ضدآفتاب مناسب تر خواهد بود. بعد از یک هفته نیز  استفاده از سرم آنتی اکسیدان، ضدآفتاب با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم و یک محصول نوع رتین A بهتر است. کسانی که سن بالایی دارند نیز بهتر است از یک کرم ترمیم سلول های بنیادی استفاده کنند. این موارد به بهتر کردن نتیجه درمان و تولید کلاژن خیلی کمک می کنند.

بعد از درمان پاک کننده صورت ستافیل (Cetaphil)، سرم آنتی اکسیدان (ویتامین C و E) دوبار در روز، و کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ تا زمانی که قرمزی برطرف شود، هم بهترین انتخاب است. هنگامی که قرمزی از بین رفت، که غالبا ۱ تا ۳ روز طول می کشد، برنامه مراقبتی مناسب با مشورت پزشکان متخصص پرگل می تواند روند درمان را کامل و تسریع بخشد.

 

ماده مخدر تریاک چیست؟


تریاک مایعی است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. خشخاش بیشتر در افغانستان و به منظور فروش تریاک حاصل از آن کاشته می‌شود. مایع تریاک در مجاورت هوا به ماده جامد قهوه‌ای رنگ تبدیل می‌شود. ماده حاصل شده به صورت خوراکی، تزریقی یا تدخینی توسط افرادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند مصرف می‌شود.

اگرچه این ماده در مقایسه با سایر مخدرهای موجود ماده‌ای کم اثر محسوب می‌شود، اما این نباید باعث تداوم استفاده از آن و یا عدم تصمیم برای ترک کردن آن باشد؛ چراکه این ماده مخدر ابتدا باعث ایجاد حس شادمانی و سرخوشی شده اما با استفاده مکرر، بدن برای دسترسی به این حالت به میزان هرچه بیشتر از این مواد نیاز پیدا می‌کند. تریاک نیز همانند مواد مخدر دیگر عوارض جدی برای بدن به همراه دارد. سوء تغذیه، مشکلات تنفسی و افت فشار خون از جمله بیماری‌هایی هستند که در اثر مصرف تریاک ایجاد می‌شود. همچنین خماری ناشی از تریاک باعث تهوع، آبریزش چشم، خمیازه، سرمازدگی و یا تعریق می‌گردد. اگر فردی سال‌ها تریاک مصرف کرده باشد برایش ترک کردن آن کار چندان آسانی نخواهد بود، اما با مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد و استفاده از راهنمایی‌های مشاور می‌تواند بسیاری از سختی‌ها را با تحمل و بردباری پشت سر گذاشته و از یک زندگی آرام بدون هر گونه ماده مخدری لذت ببرد.

 

سن مناسب برای ارتودنسی چه زمانی است؟

دندان‌های موجود در فک در موقعیتی طبیعی به صورت دو قوس فک بالا و پایین به طوری قرار می‌گیرند که عمل جویدن و آسیاب کردن غذا به نحو مطلوب ممکن شود.

هر نوع انحراف از این موقعیت طبیعی دندان‌ها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که ضرورت ردیف کردن یا برگرداندن موقعیت مناسب دندان‌ها را ایجاب می‌کند و این عمل با درمان‌های ارتودنسی میسر می‌شود.

البته درمان‌های ارتودنسی فقط به ردیف کردن دندان‌ها محدود نمی‌شود و به تغییر یا هدایت رشدی استخوان‌های فک بالا و پایین نیز مربوط می‌شود.

یک متخصص ارتودنسی دندان می‌تواند با هدایت رشدی در سنین رشد و با کمک روش‌های جدید و جراحی در افراد بالغ هماهنگی بین اجزای صورت را برقرار کند و با ردیف کردن دندان‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری، بهبود صحبت کردن، جویدن و کاهش استرس‌های روانی ناشی از تعامل با دیگران را به ارمغان آورد.

یکی از مشکلات دندانپزشکی که خیلی‌ها با آن روبرو هستند، مشکل نامرتب بودن دندان‌ها یا ناهماهنگی اجزای صورت است.با این همه مردم هنوز اطلاع چندانی از سن مناسب برای انجام درمان ارتودنسی ندارند.

یک استاد یار بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه همدان در این باره می‌گوید: طبق توصیه انجمن ارتودنتیست‌های امریکا معاینه اولیه کودک جهت تشخیص مشکلات (ناهنجاری‌های دندانی-فکی) نباید دیرتر از هفت سالگی انجام شود واین کار فقط باید توسط درمانگر صاحب صلاحیت یعنی متخصص ارتودنسی انجام شود.

به گفته دکتر فرهاد جعفری، معمولا اغلب مشکلات ارتودنسی در هفت سالگی زمانی که بیشتر دندان‌های دائمی جلویی درآمده‌اند خود را نشان می‌دهند. البته امکان تشخیص برخی از مشکلات در سنین پایین‌تر نیز وجود دارد.

وی می‌افزاید: انجام اولین معاینه در این سن به متخصص ارتودنسی این امکان را می‌دهد که مشکلات دندانی- فکی را در مراحل اولیه تشخیص دهد و با ارزیابی دقیق آنها زمان و شیوه مناسب درمان را طرح ریزی کند.

با این حال بسیاری از بزرگسالانی که با ناردیفی دندانی-فکی مواجه هستند این تصور را دارند که ردیف کردن دندان‌ها تنها مختص کودکان و نوجوانان است و انجام درمان‌های ارتودنسی برای آنها دیر شده است.

در گذشته درمان ارتودنسی معمولا به کودکان و نوجوانان محدود می‌شد ولی واقعیت این است که دندان‌ها در هر سنی می‌توانند حرکت کنند و شیوه حرکت دادن دندان‌ها در تمام سنین یکسان است. بنابراین درمان ارتودنسی در بزرگسالان نیز امکان پذیر است هرچند در درمان این افراد خطرات و محدودیت‌هایی وجود دارد که فقط توسط متخصص ارتودنسی قابل ارزیابی و درمان است.

  • ۹۸/۰۴/۲۳
  • sahab sahab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی