جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty)

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:

جراحی بینی (Rhinoplasty) , انواع روش‌ های جراحی بینی , عوارض عمل بینی , جراحی زیبایی بینی , جراحی بینی قیمت , بررسی هزینه های درمانی عمل زیبایی بینی:
هر ساله افرادی زیادی بینی خود را عمل می کنند تا شکل بینی خود را اصلاح کنند, این افراد جراحی بینی را به خاطر هدف های گوناگونی انجام می دهند که متداول ترین آنها عبارت است از بهبود فرم و عملکرد صورت , برطرف کردن مشکلات تنفس بینی, ناهنجاری‌ ها و آسیب های بدو تولد، یا برطرف کردن چین و چروک های بینی در افراد پیر. به نکته مهمی که باید در جراحی بینی توجه کرد این است که اگر جراحی بینی توسط یک پزشک متخصص انجام نشود ممکن است مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی و یا همان عمل جراحی بینی چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟ مانند دیگر عمل های جراحی ،عمل جراحی بینی نیز نمی تواند خالی از عوارض باشد.و یک سری خطرات احتمالی برای آن وجود دارد ،یک نکته که وجود دارد این است که فرد بایست اطلاعاتی کامل در این زمینه داشته باشد بعد نسبت به عمل جراحی بینی اقدام نماید.تعدادی از عوارض جانبی ناشی از عمل جراحی بینی عبارت می باشند از: 

به وجود آمدن سوراخ در سپتوم(ایجاد سوراخ در دیواره داخلی بینی) عوارض بیهوشی ایجاد عفونت ظاهر و نتایج نامطلوب(برداشته شدن بیش از اندازه بافت ها) انسداد و احتقان بینی برداشتن مقدار کم بافت ها اپیستاکسی(خون ریزی از دماغ)- نیاز به جراحی ثانویه بینی عدم تقارن (امکان دارد بعد از عمل شکل دو طرف بینی با هم فرق داشته باشد) عمل جراحی ثانویه بینی را چه مواقعی انجام می دهند؟

 در برخی موارد امکان دارد یمار از نتیجه عمل جراحی راضی نباشد،و در این شرایط امکان دارد مجددا عمل جراحی بینی را انجام بدهد .عمل جراحی ثانویه بینی را با هدف کسب نتیجه دلخواه انجام می دهند.همین طور در مواردی که بینی دچار جراحت و آسیب دیدگی شده است ،باز هم عمل جراحی ثانویه بینی را انجام می دهند.در اینجا لازم است که بگوییم که عمل جراحی ثانویه بینی از عمل جراحی اولیه بینی دشوارتر می باشد. عمل جراحی بینی چه مقدار هزینه برای بیمار در پی دارد؟ ا

نجام عمل جراحی بینی دارای هزینه های متفاوتی می باشد و این هزینه ها بیشتر به موارد زیر بستگی دارند: هزینه های امکانات بیمارستان یا اتاق عمل آزمایش های طبی مقدار دستمزد جراح مقدار هزینه های بیهوشی پوشش های پس از جراحی زیبایی بینی و داروهای تجویز شده به وسیله جراح به چه نحوی می توان بهترین جراح بینی را پیدا کرد؟ همان طور که قبلاً هم اشاره داشتیم یکی از مواردی با اهمیت در کسب نتیجه رضایت بخش عمل جراحی زیبایی بینی ،مراجعه به یک متخصص و جراح زیبایی حاذق و با تجربه می باشد.متخصص باید دارای فعالیت زیاید در این زمینه باشد و دارای تجربه زیادی باشد.. این که جراح متخصص از کجا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده است زیاد مهم نمی باشد و مسئله مهم نتیجه کار او بر روی بیماران مختلف می باشد.

بای بگوییم که داشتن تخصص و تجربه مهم ترین معیار برای انتخاب هر متخصص جراح است. عمل جراحی بینی را باید با دقت هر چه تمامتر و به خوبی انجام داد،زیرا بینی یکی از اعضای مهم بدن انسان می باشد و وظیفه تامین هوا و اکسیژن بدن را بر عهده دارد و ایجاد هر گونه آسیب به بینی باعث ایجاد اختلالات جبران ناپذیر خواهد شد.شما عزیزان نیز می توانید با مراجعه به یک جراح بینی خوب ،یک عمل جراحی بینی مطلوب و دلخواه خود داشته باشید. می توان عوارض ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی را به دو دسته تقسیم نمود: 

الف-مشکلات تنفسی که عبارت می باشند از: تنگ شدن سوراخ های بینی(بیمار نباید در مورد کوچک کردن پرده ها و یا سوراخ های بینی به جراح اصرار ورزد.) چسبندگی داخل بینی باقی ماندن تیغه میانی بینی از عوارض وخیم جراحی بینی تنگی دریچه داخلی بینی می باشد و این عارضه در اثر برداشتن بیش از اندازه بافت نرم وغضروف بینی ایجاد می گردد.


 ب-عوارض جراحی پلاستیک بینی(عارشه های زیبایی بینی)عبارت می باشند از: ممکن است که قسمت های غضروفی و استخوانی از یکدیگر جدا شوند. این امکان وجود دارد که نوک بینی بیش از اندازه بالا برود ممکن است در پی اصلاح نادرست انحراف تیغه میانی بینی انحراف گنبد استخوانی یا غضروفی بینی ایجاد گردد. امکان دارد در پی برداشت بیش از حد غضروف های پره های بینی با هدف جمع کردن نوک بینی ،پره های بینی دچار فرورفتگی گردند. امکان دارد به علت برداشت بیش از حد غضروف و قوز استخوان بینی حالت زینی شکل به خود بگیرد. ممکن است نوک بینی بیش از حد باریک شود و نوک بینی افتاده به نظر برسد. 

این امکان وجود دارد که پره های بینی بیش از حد برداشت شود. توجه!!! مسئله مهم در عمل رینوپلاستی و جراحی زیبایی بینی،انتخاب جراح مناسب و متخصص حرفه ای می باشد.و همین طور فرد متقاضی عمل باید دارای سن مناسبی باشد تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. دلیل گرفتگی بینی بعد از عمل رینوپلاستی چه عاملی می باشد؟ این امکان وجود دارد که بعد از عمل رینوپلاستی ،بینی دچار گرفتگی و انسداد شود،این مسئله در دو سه هفته ابتدایی یک امر طبیعی می باشد،این گرفتگی به علت تورم مخاط بینی و تجمعCrust در سوراخ بینی رخ می دهد.


شستشوی بینی با استفاده از نرمال سالین می تواند این مشکل را رفع نماید. با شستشوی بینی با استفاده از نرمال سالین ترشحات خارج شده و التهاب و تورم بینی بهبود پیدا می کند ی نیز می توان با نرمال سالین سرد خونریزی را کنترل نمود.همین طور می توان با استفاده از کورتیکواستروییدهای موضعی میزان التهاب را پایین آورده و تورم مخاطی را بهبود بخشید. ۴۸ ساعت از قطره فنیل افرین یا نفازولین از ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت توصیه می گردد اما نه به طور مکرر.زیرا اگر به صورت مکرر از فنیل افین یا نفازولین موضعی استفاده گردد به مخاط بینی آسیب خواهد زد. 


***توجه در تعدادی از موارد مشاهده می شود که با وجود بهبود التهاب و تورم مخاط بینی ،باز گرفتگی بینی در بیمار برطرف نمی شود .پس از عمل جراحی بینی امکان دارد بینی دچار انسداد گردد. به چه دلایلی بینی بعد از عمل دچار انسداد می شود؟ چسبندگی های مخاطی تنگی و ناکارآمدی والو داخلی بینی ناکار آمدی ولو خارجی بینی انحراف پیدا کردن سپتوم بینی هیپرتروفی (بزرگ شدگی)شاخک

  • ۹۸/۰۴/۱۶
  • sahab sahab

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی